Veelgestelde vragen
Op deze pagina zijn de meest gestelde vragen gebundeld en beantwoord. Mocht uw vraag hier niet tussen staan, dan kunt u uiteraard contact opnemen met uw contactpersoon.
Algemeen
Tijdens welke tijden is Kobout bereikbaar?
Onze medewerkers zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 uur en 17:00 uur. De afhaalbalie is geopend tussen 08:00 uur en 12:30 uur en tussen 13:00 en 16:30 uur.
Kan ik als particulier bij Kobout kopen?
Nee, Kobout verkoopt niet aan particulieren.
Zoekfunctie
Hoe kan ik het snelst een artikel opzoeken?
Het zoeken kan op 3 manieren. 1. De zoekbalk 2. De zoekblokken 3. Via de boomstructuur. De snelste manier is om via de zoekblokken de juiste gegevens in te vullen. De zoekopdracht in de zoekbalk moet aan een bepaalde structuur voldoen (zie hieronder).
Hoe werkt de zoekbalk?
Het zoeken met de zoekbalk kan op verschillende manieren:
"din 931 10 x 50" spaties zijn hierbij noodzakelijk. Zonder spaties worden er geen of onjuiste zoekresultaten getoond.
"spaanplaatschroeven" zoeken op de benaming van een artikel.
"din 934 m 30" ook hier zijn de spaties belangrijk voor een goed zoekresultaat.
Orders
Kan ik mijn order na bevestiging nog wijzigen?
Dit is afhankelijk van het tijdsbestek dat tussen het bestellen en het willen wijzigen van de order in zit. Uw contactpersoon kan u hierbij helpen.
Kan ik mijn order annuleren?
Dit is afhankelijk van het tijdsbestek dat tussen het bestellen en het willen annuleren van de order in zit. Uw contactpersoon kan u hierbij helpen. Mocht het annuleren niet meer gaan, dan zoeken we met u naar een oplossing.
Kan ik mijn order retourneren?
Voorraadhoudende artikelen kunnen in principe retour gestuurd worden mits in de originele en onbeschadigde verpakking. Uw contactpersoon kan u hierbij helpen.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
U kunt uw bestelling afhalen bij onze afhaalbalie op de nijverheidsweg 43 in Hendrik-Ido-Ambacht. Dit kan tussen 08:00 en 12:30 uur en tussen 13:00 en 16:30 uur. Onze medewerkers helpen u bij het inladen.
Waar kan mijn bestellingen volgen?
Op uw accountpagina onder het kopje bestelgeschiedenis, kunt u uw bestellingen door middel van een track & trace systeem volgen.
Waar kan ik een overzicht van de backorders vinden?
Het overzicht van uw backorders is te vinden op uw accountpagina onder het kopje bestelgeschiedenis.
Wat zijn de verzend/orderkosten?
Kobout hanteert alleen verzendkosten. Bij het bestellen van uw order kunt u in de winkelwagen direct zien wat de verzendkosten zijn.
Wat is de levertijd binnen Nederland?
Leveringen binnen Nederland worden normaal gesproken binnen 24 uur en uiterlijk binnen 48 uur geleverd. Tijdzendingen, zaterdagzendingen, zendingen per koerier en nachttransport zijn ook mogelijk. Vraag uw contactpersoon naar alle mogelijkheden.
Wat is de levertijd buiten Nederland?
Leveringen voor België worden normaal gesproken binnen 24 tot 48 uur geleverd. Zendingen naar andere landen binnen Europa worden binnen enkele werkdagen geleverd. Zendingen naar landen buiten Europa zijn in overleg. Vraag uw contactpersoon naar alle mogelijkheden.
Zijn tijdsleveringen mogelijk?
Binnen de BeNeLux zijn tijdzendingen zeker mogelijk (uitgezonderd de Waddeneilanden). Vraag uw contactpersoon naar de mogelijkheden en kosten.
Verzend Kobout ook neutraal?
Kobout kan zendingen ook neutraal aanleveren direct bij uw klant. Er zullen geen uitingen van Kobout op of in de verpakking aanwezig zijn. Tevens zorgt Kobout voor een neutrale pakbon of is het eventueel mogelijk uw eigen pakbon toe te voegen. Vraag naar de voorwaarden bij uw contactpersoon.
Is het mogelijk om op een afwijkend adres te leveren?
Dit is mogelijk. Als het adres al bekend is bij Kobout kunt u dit zelf regelen. Mocht het adres nog niet bekend zijn bij Kobout, dan kunt u contact opnemen met uw contactpersoon.
Account
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?
Op de inlogpagina kunt u eenvoudig kiezen voor de functie "wachtwoord vergeten? " en uw e-mailadres invoeren. Uw wachtwoord zal dan worden gereset.
Het lukt niet om in te loggen. Wat nu?
Neem contact op met uw contactpersoon of bel naar +31(0)78 684 66 11.
Ik ben ingelogd, maar er zijn geen prijzen zichtbaar. Hoe kan dit?
De mogelijkheid bestaat dat het vinkje "toon prijzen" op de pagina "mijn account" niet is aangevinkt. Mocht dit het probleem niet verhelpen, neem dan contact op met uw contactpersoon.
Waar staan de contactgegevens van mijn persoonlijke contactpersoon?
De gegevens van uw contactpersoon kunt u na inloggen vinden op de pagina "mijn account".
Waar kan ik de instellingen van mijn account wijzigen?
De instellingen van uw account kunt u wijzigen op de onderste helft van de pagina "mijn account".
Betalen
Wat is de betalingstermijn?
U kunt dit "vinden onder "betalingscondities".
Waar kan ik de factuurgegevens wijzigen?
U kunt de factuurgegevens wijzigen op de pagina "mijn account" onder het kopje "uw gegevens".
Waar kan ik mijn openstaande facturen vinden?
Uw openstaande facturen kunt u na inloggen vinden op de homepage en de pagina "mijn account".
Kunnen facturen ook per post opgestuurd worden?
Facturen kunnen desgewenst per post opgestuurd worden. U kunt dit aangeven bij uw contactpersoon.
Waar kan het e-mailadres of postadres voor de facturen gewijzigd worden?
U kunt het e-mailadres of postadres wijzigen op de pagina "mijn account" onder het kopje "uw gegevens".