1979: Op 11 oktober 1979 is Kobout een feit. Er wordt een pand gehuurd aan de v. Utrechtweg 29-45 in Krimpen aan den IJssel met een oppervlakte van 1220 m².
1988: Het gaat Kobout voor de wind en de omzet groeit naar 10 miljoen gulden.
1990: Kobout is voorzichtig begonnen met het kijken over de grenzen en wordt er een eerste opzet gemaakt om met export aan de slag te gaan.
1993: De tijden van automatisering breken aan en Kobout kiest Unit4 als partner. Inmiddels heeft Kobout zo’n 65 medewerkers in dienst.
1994: Simon Kodde en Peter van Helden worden de twee nieuwe directeuren. Beide zijn al jaren in dienst bij Kobout en kennen het bedrijf van binnen en van buiten. Inmiddels is de omzet gegroeid naar ca. 16 miljoen gulden.
1996: Er is een nieuw pand aangekocht in Hendrik-Ido-Ambacht aan de nijverheidsweg 43. In september 1996 is Kobout compleet verhuisd van Krimpen aan den IJssel naar Hendrik-Ido-Ambacht.
2004: Inmiddels heeft de euro zijn intrede gedaan en is de omzet gegroeid naar ca. 20 miljoen euro. Export heeft hier een significant aandeel in gekregen en groeit sterk. Het personeelsbestand bestaat nog steeds uit ca. 65 medewerkers.
In 2004 maakt Kobout ook een begin met een Kanban/two-bin systeem. Ook gaat Kobout in 2004 voor het eerst een private label verzorgen. Vanaf 2004 levert Kobout het private label van de Ferney: Kelfort.
2005: Er wordt flink geïnvesteerd in Kobout. Er worden onder andere drie Hänel magazijnliften aangeschaft om de afhandeling van orders meer te automatiseren.
2008: Er worden investeringen gedaan om de logistiek verder te automatiseren. Er wordt gestart met de bouw van de liftbaan, om zo de capaciteit van het logistieke apparaat te vergroten.
2009: In 2009 wordt de metaalbewerking in het leven geroepen. De eerste zaagmachines worden gekocht en in werking gesteld.
2011: Kobout heeft extra ruimte nodig voor opslag en metaalbewerking en koopt een naastgelegen pand op aan de Nijverheidsweg 46. Al enige jaren steunt Kobout stichting Eleos en De Hoop. Door de aankoop van het nieuwe pand kan Kobout deze stichtingen ook helpen aan betere huisvesting. Dit heet nu de Ambachtse bedrijven.
De Ambachtse bedrijven nemen een flink deel van de metaalbewerkingswerkzaamheden en inpakwerkzaamheden voor hun rekening. Met deze samenwerking bewijst Kobout zich ook in te zetten voor de maatschappij.
2014: Simon Kodde en Peter van Helden doen een stapje terug. Er komt een nieuwe directie van wederom twee personen. Dit zijn Teun Vlot en Joost Kunst. Beide zijn al jarenlang in dienst bij Kobout.
2015: Diverse liften, een uitgebreide liftbaan en goederenbinnenkomst bij de liften wordt gerealiseerd. Kobout heeft nu een magazijn dat voor 50% wordt bediend door liften en 50% statisch is.
2017: Door de groei dreigt er ruimtetekort in het magazijn. De oplossing dient zich aan als blijkt dat “de buren” gaan verhuizen en het pand direct naast het hoofdmagazijn vrij komt. Het pand gelegen aan de nijverheidsweg 41 komt per 1 januari 2018 in handen van Kobout. De magazijnoppervlakte groeit naar 13.300 m².
2018: In 2018 is er verder geïnvesteerd in het nieuwe pand en is de zagerij hiernaartoe verplaatst en flink uitgebreid. Ook is er gestart met de implementatie van een nieuw warehouse management systeem en is Kobout gestart met het supply chain platform Kangaroo. Met deze investeringen bereidt Kobout zich voor op de toekomst.
2019: Kobout introduceert een volledig nieuwe website met een sterke zoekfunctie.
2022: Kobout introduceert een Warehouse Management Systeem in de logistiek. Dit zorgt voor een flinke verhoging van de kwaliteit van de orders.
2023: De afdeling Kangaroo is ontwikkeld tot een zelfstandig platform. Omdat deze logistieke dienstverlening veel verder gaat dan bouten en moeren gaat Kangaroo verder als zelfstandig bedrijf.